h1

F.U.C.K.T.#1: Terranigma, czyli o tym, jak ratuję świat mogąc grać w Assassin’s Creed

27 Grudzień, 2008

cpn-fuckt

Jak obiecał, tak zrobił, Dr.Agon podesłał do nas aż dwa teksty, dzięki czemu możemy otworzyć nowy rozdział Bloga Szalonej Dyni – F.U.C.K.T., czyli Frakcja Ujmujących Czytelników – Kreatorów Tekstów. Dziś publikujemy jeden, na drugi będziecie musieli trochę poczekać. Mam nadzieję, że spodobają się Wam (bądź wytkniecie im wady) i dzięki temu sami coś dla nas skrobniecie ;)

======================================

1nabf3x2Pierwszy raz grałem w tę produkcję na moim starym, 6 letnim komputerze, prawie dwa lata temu. Emulator SNESa wraz z pierdyliardem romów dostałem od znajomego, który nie trawił za bardzo występującej tam grafiki. Dziś nie mogę się powstrzymać od nazywania go głupcem.

Teraz, posiadając dwurdzeniowy procesor Intela, dwie gigowe kości pamięci, kartę 256 mb marki GeForce ponownie zasiadam do tej wspaniałej gry. Dlaczego? Bo nie spotkałem się dotąd z grą na PC („Septerra Core” to inna bajka), która posiadała by tak świetnie stworzona linię fabularną. Poza tym, kocham action RPG.

Sterujemy młodzieńcem o imieniu Ark (imię standardowe, można zmienić na inne, pięcioliterowe), który jest znany w całej wsi jako rozrabiaka. Dowodzi tego otwierając drzwi w domu Starszego wioski, których ten otwierać definitywnie zakazał. Tam, nasz Ark znajduje magiczne pudełko, z którego wydostaje się duszek/demon Yomi. Okazuje się, że pudełko jest taką upgradowaną Kostką Horadrimów, gdyż mieści się tam kilka sal, w których możemy przechowywać broń, zbroje i przedmioty. Chwilę potem do piwnicy przychodzi nasza znajoma Elle. I wtedy zaczyna się prawdziwa akcja, bo zarówno Elle jak i reszta woski zamienia się w posągi. Aby ich odczarować, musimy przebić się przez 5 wież,terra071 przy okazji „odradzając” pięć kontynentów. Początkowo jest to trochę zakręcone, lecz dopiero po wykonaniu pierwszego rozdziału, gra robi się prostsza i bardziej epicka. Bo oto musimy poprowadzić cały NASZ świat do odrodzenia. Musimy uwolnić rośliny, ptactwo, zwierzęta oraz samych ludzi. Brzmi nieźle? Powiem wam szczerze, że niedawno uratowałem ludzi, a jestem nawet nie w połowie gry, która jest długa jak cholera (no, krótsza od takiego FF, ale jak na moje standardy to długa).

Po opisie fabuły, przyszedł czas na wątek RPG. No cóż, role-play pełna gęba to nie jest, bo zamiast mnóstwa mieczy/tarcz/łuków/kusz mamy do wyboru różne typy lasek. Lasek znaczy staffów. Ogólnie rzecz biorąc, zbieranie broni i zbroi polega na szukaniu (czytaj kupowaniu) coraz to lepszych przedmiotów. A statystyki postaci ograniczają się do Siły, Obrony, Szczęścia i Punktów Życia. Nie jest to dużo, i niektórym wymagającym fanom gier RPG może to nie wystarczyć. Jednak dla mnie, wszystkie najważniejsze składniki potrzebne do świetnej zabawy są.

terranigma00Gra nie wymaga wiele od gracza. W Internecie, w ciągu kilku sekund można ją znaleźć zarówno w angielskiej jak i polskiej wersji językowej, dzięki czemu może zagrać w nią praktycznie każdy. A opłaca się, gdyż posiadam jeszcze Chrono Trigger, do którego mnie na razie nie ciągnie. Wszystko dzięki niesamowitej opowieści, w którą zostałem wciągnięty.

Marcin „Dr.Agon” Górski

======================================

Blog Marcina, do którego odwiedzenia serdecznie zapraszamy, znajdziecie tutaj.

Reklamy

12 Komentarzy

  1. Hmmm, tak przeczytałem i chyba nie do końca znajduję połączenie między tytułem tekstu, a tym, o czym sam tekst jest :P


  2. Zapewne chodzi o to, że może grać w AC, ale jakaś przedwieczna produkcja przyciągnęła go bardziej ;)


  3. proponuje w przyszlosci tak jakby mocniej zaznaczyc w tekscie o jaka gre sie rozchodzi


  4. Tekst pisany trochę „nie na świeżo”, wiec nie ma się co dziwić, że posiada wady. W każdym razie ciesze się, że został dostrzeżony.
    Obiecuję, że drugi tekst, który do was wysłałem jest o wiele gorszy XD


  5. To napisałbyś lepszy skoro tak twierdzisz :P


  6. Nie mówię, że nie. Po prostu temat musi mi się spodobać. Dwa, tekst muszę pisać na raz. Jeśli pisze początek rano, a dokańczam tekst po południu, to już mnie ku*wica bierze, jak go czytam.


  7. W tekście powinien pojawić się przynajmniej raz tytuł gry, o której piszesz. Do reszty nie mam zastrzeżeń.


  8. Będzie dobrze, ale faktycznie zabrakło mi tytułu mate :)


  9. tekst bardzo fajnie się czyta :) i co najważniejsze zachęcił mnie do sprawdzenia gry! więc idę pobierać :p


  10. Niezłe :)


  11. Ahhhh… Terranigma! Jedna z najlepszych pozycji dostępnych na SNESa, których to mnóstwo! Dziękuję, że poinformowałeś o tej produkcji nieuświadomionych graczy. :)

    Pozdrawia człek, który ma świra na punkcie szesnastu bitów od paru dobrych lat.

    SNES4LIFE!!!


  12. […] F.U.C.K.T.y: F.U.C.K.T.#1: Terranigma, czyli o tym, jak ratuję świat mogąc grać w Assassin’s Creed F.U.C.K.T.#2: O Rare słów kilka… F.U.C.K.T.#3: Gdybym miał milion złotych… F.U.C.K.T.#4: […]



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: