h1

Mało oryginalne top 5 Shiniego, czyli…

21 Luty, 2009

aaa

Czyli ranking ulubionych growych intr. Wiem, wiem, każdy to robi, ale ja mam dobry powód. Jaki? zapyta ktoś miły. Ano taki, że tego typu topik mojego dobrego znajomego Pawlika po prostu zawiódł kompletnie moje oczekiwania :P Trzeba zatem pokazać światu co jest pr0. Zero subiektywizmu, w pełni obiektywnie i autorytarnie, ha! Tylko na początek mała uwaga, brałem pod uwagę tylko animacje otwierające przygodę z grą, nie pierwsze filmiki, które pojawiają się po wybraniu New Game, w takim przypadku lista wyglądałaby zgoła inaczej.

5. DBZ Budokai 3

Jedna z tych animacji bez których dobra partyjka w grę nie może się po prostu odbyć. Hej, wszystkie tutaj takie właśnie są! Nie ma nic co lepiej oddałoby ducha Dragon Balla niż piosenka wykonana przez Hironobu Kageyamę, do tego z tak fachową oprawą video. Do dziś lubię co jakiś czas to oglądnąć, mimo tego, że Budokai 3 już kilka lat temu przestał być najlepszą grą spod znaku DBZ. Big Bang Kamehameha miecie wszystko.

4. Snake Eater

Kiedy pierwszy raz odpaliłem trzeciego Meta Geara na mojej twarzy pojawił się lekki WTF podczas słuchania tej piosenki. Kiczowaty bondowski klimat w serii Kojimy? No wai! Jakieś idiotyczne węże latające po ekranie, śpiewanie o jedzeniu żab drzewnych, nawalanie ze stacjonarnego działka w helikopter. Miałem dość i słuchałem tego z zażenowaniem, za cholerę nie pasowało mi to do gry. A później przyszło drugie przechodzenie gry i nie chciałem by Snake Eater się kończyło. Nagle kościsty wąż nabrał wyrazu, jedzenie żaby stało się walką o przetrwanie, tylko nawalanie w kopter zostało tym samym czym było. Nie wiem jakim cudem Hideo wpadł na pomysł wrzucenia tej nuty do gry, ale chwała mu za to. I śmierć hejterom.

3. Devil May Cry 4

Mrok, zło, gotyk, kabaret, poniżanie, makabreska. Ciąg słów najlepiej opisujący istotę serii DMC. To intro jest w pewnym stopniu inne od pozostałych w tym zestawieniu, ponieważ jako jedyne było także trailerem gry. Trailerem, którym ludzie z Capcomu pokazali, że nie jest im obce zmontowanie emocjonującego i ostro działającego na widza kawałka filmu, a piosenka Shall Never Surrender z miejsca stała się moją ulubioną z osta czwartej odsłony diabelskiej serii. Jej tytuł posłużył także za motto naszego klanu w MGO. Kurwens, ostre brzmienia i spokojne rytmy w jednym kawałku? Takie rzeczy tylko w DMC4.
Aha, jeśli wciąż Was to trapi, tak, Gloria nie nosi majtek.

2. Tekken 5

„Podziękuj za życie mojej matce” – powiedział spokojnym głowem Jin powstrzymując się przed zadaniem ostatecznego ciosu i rzucił swego dziadka na ziemię. Zanim ktokolwiek się zorientował pozostała po nim tylko dziura w suficie i opadające czarne pióra. Kiedy chwilę potem Heihachi i Kazuya przebudzili się musieli walczyć o życie z grupą robotów Jack. Ramię w ramię, ojciec z synem po raz pierwszy od lat.
Tak rozpoczyna się pierwsza część podwójnego intra piątego Tekkena. Druga animacja bardziej podchodzi pod filmy otwierające bijatyki, czyli mamy okazję zobaczyć wszystkie postaci wydziwiające cuda w rytm muzyki. Ale, ale, tu mamy coś specjalnego. Rzadko spotyka się tak świetne połączenie akcji i muzyki. Asuka ratująca kotka, trenujący Lei i Law, Feng rąbiący drzewo przy pomocy swojego mistrza. Do tego piękny render od mistrzów z Namco. Po prostu szał, szał, szał, szał, szał!

1. Soul Edge

Ktokolwiek oczekujący czegoś innego na pierwszym miejscu albo nie zna się na grach albo jest wariatem. Hej, to Namco, cóż mogę napisać? Już prawie dziesięć lat przed T5 pokazali, że jeśli ktoś może zrobić MEGA intro, to tylko oni. Nie ma nic, co zawładnęłoby sercami graczy na tak długo i kazało odtwarzać się co trochę w media playerze. Nie ma też drugiej tak niewyraźnie zaśpiewanej piosenki, która stała się tak zapamiętaną. No i nigdzie wcześniej nie mieliśmy okazji zobaczyć tak realistycznie podskakujących piersi bohaterki. Moja miłość do Taki rozpoczęła się właśnie wtedy ^^

I tak oto zamykamy kolejny rozdział pod tytułem „moje top”, kochani. Obiecuję, że następnym razem będę oryginalniejszy. Ciao i niech dobre intra będą z Wami!

Shinigami

10 Komentarzy

  1. miśku, wyraźnie napisałem, że to cz.1 :) Jak widać, są tam intra praktycznie z przed ery kamienia łupanego :) z czasem dodam nowsze, bardziej młodzieżowe, takie dla młodego padawana jakim jesteś ;*

    btw Twoja 5 niczego sobie ^^


  2. Everybody loves Taki!! Też moja favoritka! Z numerem 1 i 2 całkowicie się zgadzam, pamiętam jak film z Soul Edge zamieścili na płycie Secret Service- słuchałem tego w kółka. Fajna melodyjka.
    Tekken 5 też ma zajefajne intro, walka Hwaranga i tego boksera (nie pamiętam imienia) to sama klasa.
    Oczywiście przy okazji musiałem sprawdzić kto to Gloria.


  3. A mnie się intro Tekkena 5 nie podoba, zmieniłbym to intro z DBZ B3 :D


  4. Pawlik, nie tłumacz się, nie masz gustu i tyle :P

    Uth, Taki to jedyna postać, którą gram nieprzerwanie od pierwszego Soula. W SB i SC2 razem z nią masterowałem Mitsurugiego i Voldo, w trójce ich zarzuciłem, ponieważ zaskoczyło mnie przemodelowanie komend i nie chciałem się uczyć od nowa, do Taki zatem dołączyli Kilik i Siegfried. W czwórce wciąż trzymam się tej trójki i dodaję do nich Yoshimitsu.

    Cypers, pisałeś, że chciałbyś zrobić własne top 5. Droga wolna, tylko wymyślić temat i podsyłać ;) Każdy chętny może to zrobić.


  5. Pamiętam, kiedy dwa(albo trzy?) lata temu odpaliłem sobie właśnie Budokai 3… Ale się wtedy jarałem na to intro…


  6. O tak, Soul Blade… ta muzyczka… ale bądź co bądź 5 to zdecydowanie za mało… grzechem jest nie uwzględnić Shenmue I, Metropolis Street Racer czy…. Braid! ;]


  7. Transcending history and the world, a tale of souls and swords, eternally retold…


  8. Intro do Tekkena 5 najbardziej mi się podoba z tych 5, a laska na rowerze wymiata!! :]


  9. Numero uno i duo jak najbardziej na miejscu.
    Intro Soul Edge/ Soul Blade jest tak klimatyczny, że gra spodobała mi się, zanim w ogóle zobaczyłam jak to wygląda „w środku” (:
    Druga część intra Tekkena 5 do dzisiaj robi na mnie wrażenie, chociaż znam je na pamięć. Piosenka rządzi! ^^


  10. ja bym w tym zestawianiu dała jeszcze opening z Chrono Cross. Skrzypce + mega klimatyczna animacja!



Skomentuj

