h1

Fallout 3 Achievements & Trophies / Solucja

18 Marzec, 2009

clipboard03

Witajcie ponownie w świecie Fallouta. Ponieważ w necie ze świecą szukać polskich informacji opisujących „Osiągnięcia i Trofea” dostępne w trzeciej odsłonie falla więc postanowiłem stworzyć własną solucję, tak abyście już za pierwszym podejściem zdobyli calaka do Waszego gamerscore’a na profilu :] Ponieważ posiadam Xboxa360 i angielską wersję gry, więc tytuły polskie przetłumaczyłem we własnym zakresie i mogą się różnić od oryginalnych – tłumaczonych przez Cenegę. W każdym bądź razie tytuły pogrubione są zgodne z tymi występującymi w grze i aby szybko znaleźć interesującą Was informację na stronie używajcie opcji „Znajdź” w przeglądarce. Dodam, iż solucja powstawała kawałek czasu i pisałem ją w wolnych chwilach na forum http://www.3fallout.pl/, dlatego znajdziecie ją też pod tym linkiem. W tekście zawartych jest kilka odnośników do tego forum, toteż nie mogłem na wstępie go pominąć. Tam jak i tutaj, w komentarzach, możecie wyrazić swoją opinię i pomóc mi w uzupełnianiu dodatków. Zapraszam do solucji :)

Temat będący istotnym elementem każdego konsolowego gracza chcącego być pro lub po prostu mieć zaliczoną grę na 100% (a właściwie na 1000pkt.+100pkt.) 8-)

—————————————–

:idea: Krótki opis funkcji: Achievements’y są nagrodami pod postacią emblematu w profilu gracza oraz odpowiednią wartością punktową w statystyce tak gry jak i ogólnej użytkownika. Związane są z zaliczeniami pewnych etapów w grze, specjalnymi akcjami oraz umiejętnościami, którymi musi się wykazać gracz aby zdobyć „Osiągnięcie„. (Analogicznie „Trofeum„)

:idea: Trudność zaliczenia gry na 1000+100: Fallout 3 – łatwa

:idea: Obecność negatywnych osiągnięć: brak

:idea: Uwagi końcowe: Zanim rozpoczniesz grę w Falla 3 przeczytaj poniższą listę osiągnięć i ich wymagania, gdyż kilka z nich można zdobyć tylko na bieżąco i nie da się później do nich wrócić.

—————————————–

:arrow: Vault 101 Citizenship Award (Przyznanie Obywatelstwa Krypty 101) [trudność – 0] Wartość: 10G/Bronze
Wraz z otrzymaniem Pip-Boy’a 3000.

:arrow: The G.O.A.T. Whisperer (Szepczący podczas K.O.Z.Y.) [trudność – 0] Wartość: 10G/Bronze
Musisz(!) się podjąć napisania testu.

:arrow: Escape! (Ucieczka!) [trudność – łatwa] Wartość: 20G/Bronze
Zaliczenie zadania „Escape!”, czyli opuszczenie Krypty 101.

:arrow: Following in His Footsteps (Podążając Jego śladami) [trudność – średnia] Wartość: 20G/Bronze
Musisz dotrzeć do Megaton (w pobliżu Krypty), popytać mieszkańców o ojca, a w szczególności Moriarty’ego i dotrzeć do Galaxy News Radio -> Metrem do Chevy Chase Północ i w dół, po rozmowie z Three Dog’iem achiev zaliczony.

:arrow: Galaxy News Radio (Radio Galaxy News) [trudność – trudna] Wartość: 20G/Bronze
Dozbrój się przed tym zadaniem. Idziesz do Muzeum Technologii, odnajdujesz lądownik księżycowy Virgo II, z którego bierzesz potrzebną część i zmierzasz do Pomnika Washingtona.. wymiatając przy tym tabuny mutantów po drodze. Po zainstalowaniu nadajnika wracasz do Czipsa.

:arrow: Scientific Pursuits (Naukowa Pogoń) [trudność – średnia] Wartość: 20G/Bronze
Dostajesz questa od Three Doga, idziesz do Rivet City i rozmawiasz z Doktor Li (w Labolatorium). Następnie udajesz się do Jefferson Memorial (budynek obok RC) i wybijasz Mutki. Wchodzisz do Project Purity’s Control Room i czytasz holotaśmy. Teraz musisz dotrzeć do Krypty 112. Najłatwiej ją znaleźć idąc do Smith Casey’s Garage według mapy Jaforma (sekcja 5).

:arrow: Tranquility Lane (Spokojna Droga) [trudność – łatwa] Wartość: 20G/Bronze
W Krypcie 112 siadasz do wolnej kapsuły i zapuszczasz programik. Na forum znajdziesz opisy misji Tranquility Lane, ale przypomnę dla szybkich, że można w opuszczonym domu kliknąć radio, dzban, krasnala, dzban, cegłę, krasnala, butelkę (z tyłu) i wybrać potem Chińską Inwazję. Gadamy z dziewczynką, wychodzimy przez drzwi i po gadce z ojcem mamy zaliczonego achieva.

:arrow: The Waters of Life (Życiodajne Wody) [trudność – trudna] Wartość: 20G/Bronze
Wracamy do Rivet City. Rozmawiamy z Doktor Li. Eskortujemy naukowców do oczyszczonego z mutków Jefferson Memorial i wykonujemy kilka zadań dla Ojca. Potem wpada Enclava i musimy eskortować naukowców w bezpieczne miejsce. Czeka nas dłuuga walka z żołnierzami Enklawy – polecam walić wszystkim w głowę z nowo pozyskanych Plasm i Laserów. Zaliczamy zadanie przed bramą do Cytadeli.

:arrow: Picking up the Trail (Wybierając Ścieżkę) [trudność – łatwa] Wartość: 20G/Bronze
Rozmawiamy w Cytadeli najpierw ze Starszym Lyonsem – ten nas odsyła na dziedziniec, gdzie gadamy z nauczycielem Pancerza Wspomaganego, czyli Gunny’m. Teraz możecie wreszcie nosić swój wymarzony APA!! Następnie rozmawiacie ze Skrybą Rothchild’em wchodzicie do kompa i szukacie wyposażenia Krypt. Znajdujecie G.E.C.K. w Vaultcie 87, do którego jedyna droga prowadzi przez Little Lamplight (Latarenkę). Latarenkę znajdziecie na mapie Jaforma (^patrz Scientific Pursuits). Aby zdobyć od tamtejszego Szeryfa nie tylko dostęp do LL, ale też do Krypty musicie wykonać dla niego zadanie: Rescue from Paradise (opis poniżej). Dopiero po dotarciu i wejściu do Krypty 87 achiev zostanie zaliczony.

:arrow: Rescue from Paradise (Wybawienie z Raju) [trudność – średnia] Wartość: 20G/Bronze
Idziemy do Paradise Falls. Na wejściu jeden ze Slaverów (Grouse) zaoferuje nam zadanie w zamian za dostęp do miasteczka. Zadanie nosi nazwę: Strictly Business i znajdziecie je gdzieś poniżej. Po wykonaniu questa wchodzicie do PF i szukacie więzienia z chłopcami (Sammy’m i Squirrel’em). Wykonujecie dla nich zadanie, czyli wyłączacie elektryczny zamek np. na kompie w domu Eulogy, a potem umożliwiacie ucieczkę chłopcom – aby się przespać do północy możecie wykorzystać materac zamknięty za kratą obok. Jeszcze możecie uwolnić dziewczynkę oraz jej przyjaciela i potem całą paczką (reszta dzieci czeka opodal wejścia do PF) wrócić do Little Lamplight – polecam Fast Travel. Zadanie zaliczone.

:arrow: Finding the Garden of Eden (Znajdując Ogród Edeński) [trudność – średnia] Wartość: 20G/Bronze
Po wejściu do Krypty przedzieramy się przez mutki do pewnego uwięzionego Supermutanta o imieniu Fawkes. Uwalniamy i w nagrodę prowadzi nas do komory reaktora zawierającej G.E.C.K. – po chwili przynosi nam go i możemy w spokoju podążyć do drzwi wyjściowych.. do czasu..

:arrow: The American Dream (Amerykański Sen) [trudność – trudna] Wartość: 20G/Bronze
Po chwili wytchnienia ponownie rzuca się na nas cała trzoda Enklawy i jedyne co musimy zrobić to napierać w stronę głównego komputera o nazwie Eden. W sekcji zachodniej 2C znajduje się Bobblehead który musimy(!) wziąć, gdyż nie będzie później do niego dostępu. Po dotarciu do Prezydenta możemy z nim pogadać, rozjaśnić jego spaczony umysł odpowiednim kodem – przydaje się szperanie po kompach, wziąć próbkę wirusa FEV i rozpocząć odliczanie do wybuchu bazy. Po wyjściu i rozwaleniu Raven Rock, podłączamy o ile mamy taka ochotę Fawkesa i idziemy do Cytadeli. Tam gadamy z wszystkimi szychami i wychodzimy na zewnątrz obserwując stawianego na ziemi robota.

:arrow: Take it Back! (Zwróć to!) [trudność – łatwa] Wartość: 40G/Silver
Łatwa, bo podążamy za wielkim robotem i nic za bardzo nie musimy robić, a potem wchodzimy do oczyszczalnika (hasło: 2-1-6) i po krzyku.

:arrow: Big Trouble in Big Town (Duże problemy w dużym mieście) [trudność – średnia] Wartość: 20G/Bronze
Wchodzimy do Dużego Miasta, gadamy o co chodzi i idziemy do Germantown Police Station. Rozwalamy kilku mutków, ratujemy kolesia z kuchni na dole i dziewczynę zza krat, wracamy do Big Town, odpieramy atak supermutantów, uczymy mieszkańców np. strzelać, odpieramy kolejną falkę i to tyle aby zdobyć achieva.

:arrow: The Superhuman Gambit (Zagrywka Superczłowieka) [trudność – średnia] Wartość: 20G/Bronze
Idziemy do Canterbury Commons, oglądamy scenkę, rozmawiamy ze wszystkimi i od małego chłopca – Derek’a Pacion’a wyciągamy imię i nazwisko tak pani mrówki jak i pana mechanista. Idziemy do mrowiska i zamiast głównym wejściem, można za pomocą lockpicka wejść przez studzienkę na szczycie wzgórza pod niemal sam tron dziewczyny. Save, po czym tak prowadzimy rozmowę aby nam się udał Speech i abyśmy wypowiedzieli jej imię. Napakować się można mentatsami i w razie niepowodzenia próbować do skutku, za którymś razem na pewno będzie successful. Po wyjściu panienki bierzemy jej wdzianko i idziemy do Centrum Naprawy Robotów. Rozwalamy klika maszynek i wieżyczek. Po dotarciu do pokoju z ekspresem do kawy, używamy go i wchodzimy po długiej animacji multidrzwi do pokoju kolejnego devianta, gdzie przekazujemy mu ubranko mrówki i w zamian dostajemy jego. Wracamy do mieszkańców CC i dostajemy nagrodę + zaliczamy achieva.

:arrow: The Wasteland Survival Guide (Przewodnik Przetrwania Na Pustkowiu) [trudność – średnia (czasochłonna)] Wartość: 20G/Bronze
No i chyba najdłuższy quest w grze. Rozdział pierwszy – idziemy do Super Duper Martu i wchodzimy bocznymi drzwiami. Po czym kucamy i kolejno w Vatsie załatwiamy wrogów. Na ofiarach się dozbrajamy. Po drugiej stronie marketu, na przeciwko od drzwi wejściowych są wnęki. Warto tam zaglądać aby zdobyć żarcie oraz otworzyć pewne drzwi i dostać się do pokoju z robotem strażniczym do uruchomienia oraz medykamentami. Kilka butelek Nuca Coli Quantum included. Mając żarcie i medykamenty wracamy do Moiry. Kolejne zadanie: 200 – 600 radów => wchodzimy do jeziorka wokół bomby i idziemy sobie zrobić kanapkę do kuchni. Następne – idziemy na Mine Field, rozwalamy Arkansasa i zbieramy miny (wystarczy mieć jakiekolwiek w ekwipunku). Warto się także przejść na pobliskie złomowisko po Dogmeat’a. Rozdział 2: Idziemy z Repellent Stick’iem do Tepid Sewers i rozwalamy 3 Mole Raty, potem zagłębiamy się dalej i dokańczamy do 7 – wystarczy raz walnąć i się cofnąć, a zwierzak pada. W następnym zadaniu wchodzimy do Anchorage Memorial i chowamy broń, aby nie uszkodzić żadnego Mireluka – biegniemy do pomieszczenia z barierką i gniazdem na dole => skaczemy z barierki do wody obok gniazda, wkładamy do środka observer (opcja dialogowa) i uciekamy szybciutko po schodach tak jak weszliśmy. W kolejnym zadaniu walimy w ścianę granatami i podkładamy pod siebie miny, tak aby się nie zabić. Rozdział 3: idziemy brzegiem rzeki do Rivet City. Gadamy ze wszystkimi. Idziemy do Pinkertona w odłamanym kadłubie – trzeba do niego zeskoczyć do wody. Pytamy o wszystko, wracamy do Moiry. W następnym queście idziemy do RobCo, wybijamy wszystkie roboty i instalujemy processor widget. Ostatnie zadanie – idziemy do Biblioteki w Arlington i przeszukujemy wszystko i wszystkie kompy. Przy okazji niszczymy wrogie jednostki. Z pomocą powinniśmy mieć kilku Paladynów – podążamy za nimi. W ostatnim pomieszczeniu zgrywamy dane na PipBoy’a. Kobieta przy wejściu skupuje od nas Przedwojenne książki. Wracamy do Moiry i w zależności od tego czy wykonaliśmy główne i poboczne questy dostajemy perk Survival Guru (starałem się Was przeprowadzić tak aby poboczne zostały zaliczone).

:arrow: Those! (One) [trudność – średnia] Wartość: 20G/Bronze
Po pierwsze olej mrówki. Wejdź do pierwszych drzwi chawirki niedaleko tego baru i przeszukaj dom. Znajdziesz ciało i Chiński Karabin Maszynowy. Potem powiedz małemu, że jego ojciec nie dycha i leć do Metra. Przebij się do Dr. Lesko i zgódź się mu pomóc. Po prostu wyjdź drugimi drzwiami i leć do Gniazda Królowej, ale powybijaj tylko Fire Ant Nest Protectors. Wróć do Lesko i pobież od niego perka, po czym biegnij z powrotem do Gniazda i ustaw się za biurkiem na którym stoi komp, tak aby jad Królowej trafiał w blat, a nie Ciebie. Teraz weź sobie Big Book of Science, Nuca Colę Quantum oraz, co najważniejsze, zhakuj kompa i usuń wszystkie dane. Dostaniesz trochę pozytywnej karmy. Wróć do osieroconego dziecka i obiecaj mu, że znajdziesz dla niego dom. Taki jest w Little Lamplight lub u Very Weatherly w The Weatherly Hotel w Rivet City. Achieve zaliczony.

:arrow: The Nuka-Cola Challenge (Wyzwanie Nuca-Coli) [trudność – łatwa] Wartość: 20G/Bronze
Nuca Colę Quantum można znaleźć praktycznie wszędzie i jest jej na tyle dużo, iż można by kilka razy wykonać to zadanie, np. tu jest opis lokacji kilku z szukanych butelek..

:arrow: Head of State (Głowa państwa) [trudność – średnia] Wartość:20G/Bronze
Idziemy do Temple of the Union i bierzemy zlecenie na sprawdzenie, czy Lincoln Memorial jest wolne od Łowców Niewolników. Nie jest, gadamy z szefem ŁN i potem wybijamy wszystkich. Wracamy do Temple i w efekcie mamy eskortować Hannibala i spółkę. Oczywiście nie idziemy za nimi, tylko szybko się przenosimy pod LM i tam na nich czekamy. Gdy po którymś poczekaniu zlukamy na radarze kropki przy najbliższym metrze, to będzie Hannibal z rodzinką i wystarczy teraz tylko do niego podejść.

:arrow: The Replicated Man (Skopiowany Człowiek) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Bronze
Misję można dostać na wiele sposobów, w tym od Dr.Zimmera ale nie tylko, także poprzez znajdywane w różnych miejscach taśmy. Mniejsza z tym, punktem docelowym jest Pinkerton zamieszkujący zatopioną część lotniskowca Rivet City. Od niego przy odrobinie szczęścia, dobrym speechu i argumentacji popartej znalezionymi informacjami na holotaśmach uzyskamy dane naszego Replikanta. Teraz wystarczy do niego się przejść i mu powiedzieć hasło odblokowujące pamięć. W nagrodę dostaniemy zajebistą A3-21’s Plasma Rifle. Można też wydać Replikanta Zimmerowi, lub okłamać go podrobioną częścią.. Nie mniej A3 jest wypasiona i warto ją mieć. Spojler! Replikant stoi przy wejściu do Rivet City.

:arrow: Blood Ties (Więzy Krwi) [trudność – średnia] Wartość:20G/Bronze
Gadamy z Lucy West siedzącą przy stoliku w Salonie Moriartiego w Megaton. Dostajemy list, który mamy za zadanie dostarczyć do Arefu, czyli mieściny ulokowanej na zniszczonym moście. Gdy tam dojdziemy, tutejszy „szeryf” – Evan King, poczęstuje nas granatem, po czym przeprosi za swoją nieuwagę. Poprosi nas o sprawdzenie, czy wszystko jest ok u mieszkańców Arefu. W ostatnim domku znajdziemy zwłoki i graffiti na ścianie. Musimy zdać relację Evanowi. Dostaniemy 3 lokacje na mapie do sprawdzenia. Warto sobie pobiegać, do po drodze znajdziemy sporo skrzynek z amunicją etc. Jednak najważniejsza jest Northwest Seneca Station. Spotkamy tam ghuli (nie zabijajcie ich – można zdobyć sporo kaski). Wchodzimy do małego pomieszczenia z chemikaliami i nie zwracając większej uwagi na promieniowanie schodzimy przez studzienkę na dół. Dochodzimy korytarzem do stacji Meresti Metro Station. Rozmawiamy z Robertem i mówimy mu o liście, lub wykorzystujemy Speech’a. Teraz rozmawiamy ze wszystkimi i po zaliczeniu Speech’a (save – load) dostajemy hasło do drzwi za którymi znajduje się Ian. Mówimy mu o liście Lucy i przekonujemy do powrotu do Arefu. Potem należy ubić interes z Rodziną. Vance się dogada z nami, że za Bloodpacki nie będzie atakował Arefu, ale je chronił. Gadamy z Evanem Kingiem, wracamy do Vance’a. Rozmawiamy z nim o byciu vampirem i dostajemy po sukcesie w Speech’u perk Hematophage. Dodatkowo plany Shishkebaba.

:arrow: Oasis (Oaza) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Bronze
Oaza znajduje się na północy mapy. Prowadzi do niej małe przejście w kanionie. Gdy tam dotrzemy zostaniemy przekonani aby poddać się rytuałowi. Poddajemy się mu :] Docieramy do Harolda, rozmawiamy z nim. Dostajemy zadanie zniszczenia jego serca. Ale nie ma sensu tego robić. Gadamy ze wszystkimi w wiosce. W efekcie dostaniemy dwie maści – na rozrost Oazy (od Laurel) i na zahamowanie jej wzrostu (od Bircha). Zanim pójdziemy za znacznikiem, wejdźcie do wody w lokacji gdzie jest Harold. Po zabiciu kilku Mireluk’ów wychodzimy w pieczarze na powierzchnię i znajdujemy Quantum Nuca Colę oraz Snajperkę. Z tego co pamiętam to tyle, teraz wychodzimy i idziemy do części Oazy, gdzie są drzwi do drugiej części pieczar. Dostajemy klucz od strażnika i otwieramy drzwi. Po drodze będą nas atakować Mireluki i Kingi. Po dotarciu do serca podejmujemy decyzję. Ja nasmarowałem. Po powrocie gadamy ze wszystkimi. Dostajemy prezent od dziewczynki (misia po Speech’u) i Linden’s Outcast Power Armor od Branchtender Lindena – dla tej zbroi warto :)

:arrow: The Power of the Atom (Siła atomu) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Bronze
To chyba pierwsze poważne zadanie jakie dostajemy po wyjściu z Krypty. Zleca nam je szeryf Lucas Simms. Mówimy, że chcemy mu pomóc. Idziemy do Salonu Moriarty’ego i spotykamy tam Burke’a. Możemy za jego namową zniszczyć Megaton. Zależy to od tego jaką chcemy być postacią i gdzie chcemy mieć nasz domek. I teraz tak – jeżeli chcecie mieć Falla skończonego na 1000G za pierwszym podejściem, to lepiej być dobrym, bo później przy osiągnięciach typu 20 poziom na dobrej, złej i neutralnej karmie, o wiele łatwiej stać się na save’ie na 19 poziomie neutralnym i złym wybijając ludność Megatony :] O wiele trudniej wtedy przejść ze złej karmy na dobrą. Ale wybór ponownie zależy od Was – zawsze można 3 razy przejść Falla aby wszystkie achievy odblokować ;P Ja wolałem mieć calaka już za pierwszym podejściem. Oki, aby być dobrym – idziemy po rozmowie z Burkiem do Lucasa, skarżymy i idziemy za Lukasem do Salonu. Robimy save’a. Stajemy pomiędzy szeryfem, a Burkiem i kiedy tamten wyciągnie broń, zabijamy go. Jeżeli nam się nie uda i Lucas zginie, to po rozbrojeniu bomby odbieramy klucze do naszego nowego domku od jego syna. Jeżeli chcemy być złym, to umieszczamy detonator od Burke’a na bombie i idziemy do Tennpenny Tower. Droga jest żmudna, ale można troszkę sprzętu zdobyć ;] W TT idziemy na samą górę i za namową Burke’a na balkonie rozwalamy Megaton. W nagrodę dostajemy pokoik w Tennpenny Tower. Osobiście wolę domek w Megatonie i mnóstwo zadań jakie tam mamy do wykonania, ale co kto lubi :)

:arrow: Tenpenny Tower (Tenpenny Tower) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Bronze
Dochodząc do Tennpenny Tower spotkamy przed interkomem ghula. Można chwilę z nim pogadać. Dostaniemy od niego zadanie. Zajmujemy miejsce ghula i gadamy z kolesiem po drugiej stronie. Trzeba trochę przykozaczyć, to nas wpuści. Po wejściu także dostaniemy od niego zadanie – tym razem to my mamy rozwiązać sprawę ghuli mieszkających na stacji niedaleko. W sumie, to trzeba pogadać ze wszystkimi i przekonać ich że ghule są dobre i mogą zamieszkać z ludźmi. Mi się niestety nie udało, gdyż jedna z kluczowych postaci: Susan Lancaster, była już przez mnie schwytana w zadaniu dla Paradise Falls. Dlatego wybrałem opcję dla ghula, którego spotkaliśmy przed wejściem do TT. Poszedłem do nich i przekonałem, że im pomogę. Wróciłem do TT i pogadałem z Herbertem „Daring” Dashwood’em, który dał mi klucz do podziemi. Otworzyłem ghulom drzwi. Od Roya Phillipsa dostałem maskę feral ghoula i poszedłem popatrzeć na masakrę :) Gdy ostatni mieszkaniec TT zginął, zadanie zostało zaliczone.

:arrow: Strictly Business (To tylko interesy) [trudność – średnia] Wartość:20G/Bronze
Zadanie dostajemy na wejściu do Paradise Falls, a wraz z nim Mesmetron oraz Obrożę. Cele: Flak w Rivet City, Red w Big Town, Susan Lancaster w Tenpenny Tower i Arkansas na Minefield. Najlepiej zacząć od Red, gdyż zadanie jest dla niej długie, a samo pojmanie to bułeczka z masełkiem. Zadanie to zwie się: „Big Trouble in Big Town” i już opisałem je powyżej ;) Red się wyhacza w nocy w jej łóżeczku, w którym sobie śpi. Wkładamy do łapek Mesmetrona, strzelamy, potem wybieramy założenie obroży i w dialogu z onieśmieloną ofiarą mówimy jej aby się grzecznie udała do Paradise Falls, bo główka zostanie zdekapitowana :] Flaka na wyższym pokładzie można pojmać w nocy w swoim pokoju, lub później jak się udaje do mieszkanka dr. Li. Nie jest to trudne, aczkolwiek zostaniemy zaatakowani przez strażników. Jedynym wyjściem jest ich nie zabijać, wybiec z Rivet City i po kilku dniach wrócić – już powinien być spokój. Z Arkansasem jest ten problem, że pewnie już nie będzie żył, gdyż podczas obrony w misji dla Moiry go zaciukaliśmy. Jeśli żyje to trzeba mu wybić broń z rąk i go zmezować albo poczekać do nocy i się zakraść do jego posłania w ruinach. Susan nie jest trudno złapać i pojmać – niestety ochrona Tenpenny Tower nas będzie chciała zabić i sami zginą. Ja sobie zrobiłem save’a przed wzięciem tego zadania, gdyż przekupiłem Grouse’a wcześniej (500 kapsli) i tak się dostałem do PF, a to zadanie wykonałem tylko dla samego Achieva. Gdybyście mieli jakieś problemy ze złapaniem śpiochów, to pamiętajcie aby schować broń i kucnąć aby się skradać do posłania. No i nie idźcie za pojmanymi do PF, gdyż szkoda czasu i prędzej Wasza obecność doprowadzi do spotkania z przypadkowym wrogiem i śmierci pojmanego, niż jak sam będzie sobie szedł. Wystarczy się przespać, a uwięziony na radarze już będzie grzał siedzenie w Paradise Falls.

:arrow: You Gotta Shoot ‚Em in the Head (Musisz strzelić im w głowę) [trudność – średnia] Wartość:20G/Bronze
Zadanie dostajemy od barmana w barze na pierwszym piętrze w Muzeum Historii. Mamy wziąć klucze od Dukov’a, Strayer’a, Dave’a i Tary. Allister nie ma klucza. Wszyscy nam je dadzą dzięki Speech’owi i perswazji. Dukov jest w swojej wypasionej hacjendzie i prostytutka Cherry nam przyniesie jego klucz, w zamian za eskortę do Rivet City. Strayer a dokładnie jego syn jest w Rivet City i jak będziecie mieli szczęście to napatoczycie się na niego już na schodach jak ja. Postraszyć i klucz jest Wasz. Dave jest w Republice Dave’a i odda klucz jeżeli wmówimy mu, że jesteśmy Ambasadorem Pustkowi i jeżeli Speech będzie skuteczny (save-load) to otrzymamy klucz. Tara, a raczej jej zwłoki są już w forcie Constantine i napatoczymy się na nie. Wtedy trzeba już mieć 3 pozostałe klucze. Wejście do fortu jest w chatce obok i znajdziemy tam Nuca Colę Q. Na dole w jednym z pomieszczeń wymagających włamani do terminalu (save-load) znajdziemy epicki T-51b Power Armor, który najlepiej jest dać swojemu kompanowi, np. Paladynce Cross, na której się on nie psuje, a warto, bo fanie wygląda, a nie mamy części zamiennych ;P

:arrow: Stealing Independence (Kradnąc Niepodległość) [trudność – trudna] Wartość:20G/Bronze
Abraham Washington w Rivet City zleci nam zadanie wykradzenia Deklaracji Niepodległości z Archiwów. Po dotarciu na miejsce spotkamy Sydney. Zrekrutujcie ją na wyprawę, ale musicie o nią dbać bo jest bardzo słaba, a warto bo na koniec wykorzystując opcję dialogową o jej ojcu (zwłoki z taśmą w Statesman Hotel – zadanie Reilly’s Rangers) można w nieskończoność brać od niej jej unikatową i drogocenną broń :] Trzeba się przebić przez tabuny mutantów i robotów wszelkiej maści. Trzeba iść tak jak pokazuje radar. Ostatecznie dotrzemy do robota o ksywce Button Gwinnett, który jest bardzo wiernym pracownikiem Thomasa Jeffersona, za którego się podajemy. Jeżeli mamy kałamarz z Arlington Public Library, to robot zrobi nam kopię, którą dajemy Abrahamowi, a oryginał zostaje w sejfie. Opcja ta daje nam dobrą karmę. Powrót to już łatwizna, a o glitchu z bronią Sydney już wspomniałem na początku.

:arrow: Trouble on the Homefront (Problemy w domu) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Bronze
Będąc w pobliżu Megatony dostaniemy przez radio w PipBoy’u wezwanie o pomoc z naszej rodzimej Krypty 101. Idziemy tam i możemy w sumie zrobić wszystko. Najlepszym wyjściem jest przekonać Zarządcę, aby otworzył Kryptę. Ojciec Amaty zrzeknie się swojego stanowiska, które odda córce. Możemy teraz zabrać Bubbleheada Medicine, o ile tego jeszcze nie zrobiliśmy i spadamy.

:arrow: Agatha’s Song (Pieśń Agaty) [trudność – średnia] Wartość:20G/Bronze
Łatwo przegapić jej domek, gdyż znajduje się na wzniesieniu i prowadzi do niego pojedynczy pomost. Dostajemy zlecenie znalezienia skrzypiec Stradivariusa znajdujących się w Krypcie 92 opanowanej przez różne stworzenia typu Mireluki etc. Jeżeli nie znacie lokacji Krypty, to musicie udać się do Vault-Tec Headquarters, gdzie w głównym komputerze znajdują się lokalizacje wszystkich Vaultów. Jest to trudne wyjście, bo sporo tam robotów, ale sobie poradzicie. W Krypcie 92 trzeba troszkę pomyszkować i w jednym z pomieszczeń znajdziecie książkę z nutami (w Living Quarters), a gdzie indziej skrzypce (Sound Testing Section). Wszystko oddajecie Agacie i słyszycie ją od tej pory w radiu, a za nuty dostajecie broń jej męża.

:arrow: Reilly’s Rangers (Reilly’s Rangers) [trudność – trudna] Wartość:20G/Bronze
Reilly znajduje się w Undergroundzie w Muzeum Historii w szpitalu. Musimy ją obudzić odpowiednim Speeche’m na lekarzu bądź samodzielnie o ile mamy wysoki Medicine. Jej ziomki znajdują się Statesman Hotel i musimy im pomóc, gdyż hotel jest przejęty przez Super Mutanty. Dostać się tam możemy tylko przez Our Lady of Hope Hospital i przechodząc po zwalonym rusztowaniu do Hotelu (nie da się wrócić!). Pamiętajcie, że musicie mieć fission battery, a jak nie macie to na jednym z pięter SH, w restauracji, znajduje się rozwalony robot z którego możemy pozyskać baterię. Pamiętajcie też aby znaleźć zwłoki ojca Sydney (misja Stealing Independence) z holotaśmą: „‚A Message from Little Moonbeam’s Father” w jednym z pokoi. Po oddaniu baterii Donovanowi nareperuje on lub my windę. Znowu trzeba się przebić przez mutki. Potem wracamy do Ranger HQ na Seward Square.. kanałami. Za pomoc dostaniemy np. Eugene – fajny minigun lub zbroję. Warto powziąć od Reilly zadanie z lokacjami. Jak tylko weźmiemy sprzęt – Geomapper Module, to po chwili ponownie z nią zagadajcie, a dostaniecie już na starcie kilka tysiaków za już odkryte lokacje. Kolejna kasa czeka wraz z dalszym poznawaniem mapy.

:arrow: Reaver (Rozbójnik) [trudność – łatwa] Wartość:10G/Bronze
Osiągnięcie 8 poziomu na złej karmie.
Najlepiej jest go osiągnąć najpierw na dobrej karmie, a potem tylko wrócić do starszych save’ów – poziomu 6-7 i powybijać jakąś miejscówkę, np. Megaton. Szybko poziom osiągamy perkiem Here and Now (Tu i teraz) lub męcząc Puppy’ego w Big Town – nielimitowane doświadczenie, niestety chyba jeden z ostatnich patch’y usuwa ten bug..

:arrow: Mercenary (Najemnik) [trudność – łatwa] Wartość:10G/Bronze
Osiągnięcie 8 poziomu na neutralnej karmie.

:arrow: Protector (Obrońca) [trudność – łatwa] Wartość:10G/Bronze
Osiągnięcie 8 poziomu na dobrej karmie.

:arrow: Harbinger of War (Zwiastun wojny) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Bronze
Osiągnięcie 14 poziomu na złej karmie.
Najlepiej jest go osiągnąć najpierw na dobrej karmie, a potem tylko wrócić do starszych save’ów – poziomu 12-13 i powybijać jakąś miejscówkę, np. Megaton. Szybko poziom osiągamy perkiem Here and Now (Tu i teraz) lub męcząc Puppy’ego w Big Town – nielimitowane doświadczenie, niestety chyba jeden z ostatnich patch’y usuwa ten bug..

:arrow: Pinnacle of Survival (Szczyt przetrwania) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Bronze
Osiągnięcie 14 poziomu na neutralnej karmie.

:arrow: Ambassador of Peace (Ambasador pokoju) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Bronze
Osiągnięcie 14 poziomu na dobrej karmie.

:arrow: Scourge of Humanity (Bicz Ludzkości) [trudność – łatwa] Wartość:30G/Silver
Osiągnięcie 20 poziomu na złej karmie.
Najlepiej jest go osiągnąć najpierw na dobrej karmie, a potem tylko wrócić do starszych save’ów – poziomu 18-19 i powybijać jakąś miejscówkę, np. Megaton. Szybko poziom osiągamy perkiem Here and Now (Tu i teraz) lub męcząc Puppy’ego w Big Town – nielimitowane doświadczenie, niestety chyba jeden z ostatnich patch’y usuwa ten bug..

:arrow: Paradigm of Humanity (Paradygmat Ludzkości) [trudność – łatwa] Wartość:30G/Silver
Osiągnięcie 20 poziomu na neutralnej karmie.

:arrow: Last, Best Hope of Humanity (Ostatnia, Najlepsza Nadzieja Ludzkości) [trudność – łatwa] Wartość:30G/Silver
Osiągnięcie 20 poziomu na dobrej karmie.

:arrow: Weaponsmith (Kowal Broni) [trudność – łatwa] Wartość:30G/Silver
Tak jak mówi tytuł, musisz zbudować po jednej z każdej dostępnej do samodzielnego zmontowania broni. Nie jest to szczególnie trudne. Dużo części wala się po garażach np. Smith’s & Cassey Garage – do Shishkebab’u etc. Informacje gdzie znaleźć części dostępne są też na naszym forum :)

:arrow: Doesn’t Play Well with Others (Nie baw się dobrze z innymi) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Bronze
Ubić 300 osób, czyli ludzi, a mutanty się nie liczą ;P W sumie to nie ma co spinać kokosa, bo osiągnięcie to samo wskoczy gdzieś tam powyżej 20 poziomu :) W razie czego należy zasave’ować grę i powybijać wszystkie większe mieściny, w tym Paradise Falls..

:arrow: Slayer of Beasts (Rzeźnik bestii) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Bronze
Ubić 300 potworków, czyli mutanty, ghule etc. Jeszcze szybciej achiev wpada niż ten dotyczący ludzi, więc penetruj co się da i nie zastanawiaj się nad liczbą zabitych stworzeń, bo ta szybko przekroczy 300 :)

:arrow: Silver-Tongued Devil (Złotousty diabeł) [trudność – trudna] Wartość:20G/Silver
Zaliczyć 50 Speech’ów – czemu dałem poziom trudności jako trudny? Bo jest możliwość nie wyrobienia się z okrągłą liczbą. Wystarczy zawalić kilka (-naście) z nich, aby nie starczyło do zaliczenia achiev’a. Zawsze była możliwość nabicia Speech’ów u Puppy’ego w Big Town, ale chyba jeden z ostatnich patch’y usuwa ten bug. Niemniej należy zagadać z Bittercup i jej kolegą, po czym iść do Puppy’ego. Speeche, to nie tylko te podpisane z ilością procentów, ale też wynikające z perków (Serce dziecka) oraz umiejętności (Wysoki Science).

:arrow: Data Miner (Górnik Danych) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Silver
Shakować 50 terminali, czyli komputerków wszelkiej maści. Warto od początku inwestować w Science i mając przed sobą sejfy, najpierw je otwierać lockpickiem, a potem hackować, dzięki czemu zdobędziemy 2x więcej doświadczenia i będziemy mieli o jeden terminal (oraz włam) mniej do zaliczenia achieva. Ważne, aby przed każdym hackiem zasejwować grę!! Niby pod koniec jest dostępny perk pozwalający na włam do już zawieszonych przez nas kompów, ale to strata czasu i umiejętności (polecam wtedy Discovery odsłaniający mapkę). Dodam też, że gdy zawalimy kilka prób zdobywania hasła, już podczas samego hackowania, to poszukajcie ciągu znaczków w kodzie znajdujących się pomiędzy kwadratowymi nawiasami, które nie tylko Wam usuną nieprawidłowe hasło, ale też mogą Wam wyczyścić pasek błędów, a sami wiecie jak jest to istotne ;) Tutaj głębiej poruszyłem ten temat: Hakowanie komputerów.

:arrow: Keys are for Cowards (Klucze są dla tłumów) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Silver
Otworzyć 50 zamków, czyli Lockpick pełną gębą. Warto obok Science inwestować od początku w Lockpick, bo bardzo ułatwia to grę i nie trzeba potem się cofać do miejsc, których nie mogliśmy wcześniej otworzyć. Należy pamiętać aby save’ować przed każdą operacją, choć raczej o wytrychy martwić się nie trzeba – dużo ich jest. Poza tym szybko się zdobywa doświadczenie i np. Very Hard czasami otwiera bez ruszenia spinką :D

:arrow: One-Man Scouting Party (Jednoosobowa zwiadowcza impreza) [trudność – łatwa] Wartość:20G/Silver
Bez problemu wraz z grą odkryjemy te 100 lokacji, a w razie jakiś większych problemów, na końcu jest perk pokazujący nam na mapie wszystko to czego jeszcze nie zwiedziliśmy (Discovery). Warto za w czasu zrobić questa dla Reilly’s Rangers, dzięki czemu za każdą odkrytą nową lokację zarobimy kasę. Należy ponownie zagadać do kobiety i już na starcie ok. 1000 kapsli dostajemy za już odkryte miejsca jak np. naszą kryptę ;)

:arrow: Psychotic Prankster (Wybuchowe spodnie) [trudność – łatwa] Wartość:10G/Bronze
Podczas kradzieży umieścić minę lub granat w czyjejś kieszeni. Ja załatwiłem tę sprawę w Big Town, działając na tym siedzącym bez końca na krześle policjancie pilnującym kładki. Pamiętajcie aby schować broń (przycisk odpowiedzialny za przeładowanie, tylko dłużej przytrzymać), wyłączyć światło w PipBoy’u (analogicznie tylko przyciskiem otwierającym PipBoy’a) oraz założyć sobie Stealth Boy’a.. Kucając podchodzimy i implantujemy niespodziankę :D

:arrow: The Bigger They Are… (Im są więksi..) [trudność – średnia] Wartość:20G/Gold
Rozwalić wszystkie Behemoty. Jest ich 5: GNR (wraz z fabułą), Jury Street Metro (Zachód, w pobliżu wagonów znajduje się misiek – wystarczy go podnieść..), Evergreen Mills (można go łatwo usiekać z wysokości), Capitol Building (sieczemy z drzwi wejściowych do pomieszczenia), Takoma Park (klimatyczna miejscówka – zabijamy z odległości). Behemoty można ubić ze wszystkiego, nawet są śmiałkowie czyniący to gołymi rękami – nie mniej polecam z czystym sercem Fat Mana i jego udoskonaloną przeróbkę :]

:arrow: Yes, I Play with Dolls (Tak, bawię się lalkami) [trudność – średnia] Wartość:10G/Silver
Wystarczy zebrać 10 Vault-Boy’ów. Na forum gdzieś powinniście znaleźć informacje gdzie one są, a ja jeszcze podrzucę linka, z którego sam korzystałem.

:arrow: Vault-Tec C.E.O. (Vault-Tec C.E.O.) [trudność – średnia] Wartość:30G/Gold
20 Vault-Boy’ów. Nie miałem z nimi większych problemów. W sumie jak mamy Dart Guna, to ani Tunele z Yao Guai, ani Sanktuarium Szponów Śmierci nie stanowią problemu. Myślę, że spokojnie można uznać, iż przy odpowiednim doświadczeniu i uzbrojeniu trudność znalezienia bobblehead’ów jest łatwa. Spis w achiev’ie ^powyżej.

:arrow: Platinum Trophy (Platinum Trophy) [trudność – średnia] Wartość:/Platinum
Trofeum dostępne tylko na Playstation 3. Trzeba zebrać wszystkie 50 Trofeów.

==============================

Operation: Anchorage (nie grałem jeszcze w dodatek, więc będzie bez moich osobistych dygresji..)

:arrow: Aiding the Outcasts (Pomoc Wygnańcom) [trudność – ??] Wartość:20G/
Achiev’y dostępne tylko na X360 gdyż.. dodatek na ps3 nie wyszedł :/
Wykonać questa.

:arrow: Anchorage (Anchorage) [trudność – ??] Wartość:40G/
Zaliczyć questa.

:arrow: The Guns of Anchorage (Bronie Anchorage) [trudność – ??] Wartość:20G/
Wykonać questa.

:arrow: Paving the Way (Brukując drogę) [trudność – ??] Wartość:20G/
Zaliczyć questa.

==============================

To wszystkie achievy i trofea dostępne dla konsolowych wersji gry.. jak na razie ;)

pozdrawiam,
pit

—————————————
Zobacz także:
Fallout 3 – postnuklearna recepta na życie / Recenzja
RETROspekcja: Od graczy dla graczy… Fallout / Opis Sagi

Advertisements

10 komentarzy

  1. Wszystkie questy w Operation Anchorage są bardzo proste, ponieważ co jakiś czas na swej drodze spotykamy miejsca, gdzie można napełnić sobie życie i amunicje na maksa.

  2. Dziękuję bardzo – przyda się jak cholera ;)

  3. Czemu w zadaniu kradzież deklaracji w rotundzie nie ma u mnie Sydney?

  4. […] wychodzące wciąż dodatki :) Jako ciekawostkę dodam, że w Top 3 wpisów cpn, pomiędzy DB Kai i Falloutem stoi reportaż z tegorocznego E3. Hehe, ponieważ najczęściej szukaną frazą w Google jest […]

  5. kod do oczyszczalnika 216

  6. w tej misji z pozoru jest taki mały dylemat, bowiem
    1) jeśli ostrzeżemy Harknessa, kim jest, to dostaniemy w nagrodę wypaśny plasma rifle, ale wtedy zimmer najprawdopodobniej zginie.
    2) Jeśli wydamy zimmerowi harknessa, ten nam zapłaci profitem Wired Reflexes, ale szansa na A3 plasma rifle przepada.

    Można mieć i jedno, i drugie, ale trzeba w konkretnej kolejności to zrobić. Najpierw można ostrzec Harknessa, ale także zgłosić mu chęć wykonania egzekucji na Zimmerze, wtedy dostaniemy plasma rifle i to od nas zależeć będzie życie lub nie Zimmera. Wtedy można iść do Zimmera i mu wydać harknessa, on da profit i zapłatę za zadanie. Na odchodnym można jeszcze strzelić zimmerowi w łeb, i w ten sposób ocalić harknessa (co skutkuje otrzymaniem dobrej karmy).
    Zasada jest jedna- nie wolno napuścić harknessa i zimmera na siebie, bo wtedy któryś z nich nie będzie chciał gadać z nami

  7. […] napisałem o serii, o samym Fallu 3, a także o wszystkich achievementach, które można zdobyć w podstawce.. Teraz czas na dodatki […]

  8. Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is important and everything.
    However imagine if you added some great photos or video clips to
    give your posts more, „pop”! Your content is excellent but with images and video clips, this blog could certainly be one of the best in its niche.
    Terrific blog!

  9. Undeniably believe that which you stated. Your favorite justification appeared to be
    on the internet the easiest thing to be aware of. I say to
    you, I certainly get annoyed while people consider worries that they plainly don’t know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

  10. Currently it appears like Drupal is the top blogging platform available right now.
    (from what I’ve read) Is that what you are using on your blog?

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: