h1

South Park – Futurama – The Guild

5 Grudzień, 2009

Od pewnego czasu w necie można zupełnie za free obejrzeć wiele znanych seriali, mających w większości swoją premierę na szklanym ekranie. Postanowiłem przedstawić tutaj moje trzy ulubione, czyli SP, Futuramę i The Guild z prześliczną Felicią Day :zakochany:

South Park

Tego serialu chyba nie muszę nikomu przedstawiać. Opowiada o perypetiach czterech zwariowanych ośmiolatków z elokwencją nierzadko przekraczającą tę u dorosłych. Mamy tu bogatego i rozpieszczonego przez mamę Cartmana, ubogiego i umierającego w każdym odcinku (poza jednym) Kenny’ego, Kyle’a o pochodzeniu żydowskim oraz najbystrzejszego z nich – Stana, który w niecodzienny sposób okazuje swoje uczucie Wendy. Serial wyśmiewa wszystko co się da, ale ze smakiem. Praktycznie nie ma tematu, którego by nie poruszał, począwszy od eutanazji po walkę między Chrystusem, a Szatanem. Gorąco polecam, jeżeli jeszcze South Parku nie oglądaliście, bądź bardzo dawno.

Na stronce:
http://www.southparkstudios.com/

..możecie obejrzeć wszystkie 13 sezonów – w sumie 193 odcinki. Po wybraniu sezonu otwiera się nowe mniejsze okno (w Firefoxie), gdzie wybieramy sobie odcinek. Ten po załadowaniu możemy oglądać na pełnym ekranie.

Futurama

Jest to trochę mniej znany serial niż South Park, ale równie śmieszny i ciekawy. Także dotyka życia codziennego, ale w nieco odległej przyszłości ;) Otóż pewnego dnia pewien dostawca pizzy wpada do komory kriogenicznej (podobnej do tej, w której spoczywał według legendy Walt Disney). Drzwi się zatrzaskują i nieszczęśnik zamarza. Mija kilkaset lat i budzi się w wieku XXX. Po początkowym szoku związanym z różnicami panującymi na Ziemi – latające rakiety, roboty i te sprawy, poznaje w niecodziennych okolicznościach grupkę znajomych, z którymi szybko się zaprzyjaźnia i razem rozpoczynają pracę w firmie jego dalekiego krewnego profesora jako międzygwiezdni kurierzy :) Głównym bohaterem jest Philip J. Fry, którego łączy uczucie z cyklopem Leelą. Fry ma także jako przyjaciela robota Bendera – jak dla mnie najlepsza postać w serialu :)

Tutaj:
http://www.futurama-stream.com/season-1

..znajdziecie pięć sezonów podzielonych na kilka lub kilkanaście epizodów. Stronka jest dosyć młoda. Gdy oglądałem Futuramę kilka miesięcy temu, to ostatnie sezony musiałem ściągać na dysk. Dzisiaj z tego, co widzę wszystkie już można obejrzeć bezpośrednio na sajcie. Polecam :)

The Guild

Gildia nie jest serialem animowanym, ale to akurat jej zaleta :) Opowiada o życiu kilku komputerowych freaków, nolifeów, maniaków mmo zebranych w jednej z wielu gildii. Główną postacią serialu, jak i jego pomysłodawczynią oraz reżyserką jest Felicia Day (zdjęcie powyżej). Znacie ją na pewno z konferencji Microsoftu na tegorocznym E3, o której pisaliśmy swego czasu sporo na cpn :) Serial opowiada o relacjach pomiędzy przyjaciółmi, a także o zderzeniu życia nałogowego gracza z rzeczywistością, która niezbyt sprzyja temu hobby. Proste sytuacje takie jak randka, czy wychowanie dzieci ciężko jest pogodzić z graniem, ale bohaterowie serialu jakoś sobie z tym radzą. W dodatku czynią to w sposób ironiczny i groteskowy.. ot życie gracza w krzywym zwierciadle, ale świetnie przedstawione i zrealizowane :) Nie chcę się powtarzać, lecz jak oba wymienione wcześniej seriale, także i ten gorąco polecam :]

Po kliknięciu:
http://www.youtube.com/watch?v=grCTXGW3sxQ znajdziecie pierwszy sezon
http://www.youtube.com/watch?v=S8oH0C4dySQ znajdziecie drugi sezon
http://www.bing.com/videos/watch/video/season-3-episode-1-expansion-time/y0al2g6p a tutaj trzeci

Jeżeli opis Was jeszcze nie zachęcił, to na zakończenie macie fajny klip z serialu :D

pozdrawiam,
pit

4 Komentarze

  1. Walt Disney nie leży w komorze kriogenicznej, takimi zagrywkami zajęto się dopiero w rok po jego śmierci;)

    A serialie oczywiście warto oglądać, szczególnie Futuramę i Gildię, jedne z moich najulubieńszych.


  2. Masz rację Shini. Zmodyfikowałem lekko:
    „Otóż pewnego dnia pewien dostawca pizzy wpada do komory kriogenicznej (podobnej do tej, w której spoczywał według legendy Walt Disney).”
    Dzięki za uwagę, bo myślałem, że to prawda ;P


  3. „Serial wyśmiewa wszystko co się da, ale ze smakiem.” – skąd żeście wzięli takie info? :D SP oglądałam jako mały gnój, teraz dowcipy o kosmicznym implancie w zadku odbijają mi się czkawką :P


  4. Droga emerencjanno, kwestia smaku jest jak myślę dosyć osobistym odczuciem :) Ja jak byłem młody to nie rozumiałem SP, a teraz mnie wyjątkowo śmieszy i żarty bohaterów mi się podobają. Nawet jak po kimś ostro jeżdżą, jak np. po Davidzie Hasselhoffie czy Barbarze Streisand, to konwencja tego serialu pozwala mieć do tego dystans :) Albo odcinki, w których występuje Jezus.. Jestem katolikiem i powinienem się oburzyć, tymczasem nie traktuję ich na poważnie i kilka razy zdarzyło mi się uśmiechnąć :) To właśnie miałem na myśli pisząc o „smaku” ;)



Skomentuj

