h1

Minecraft – gameplay

31 Grudzień, 2010


Jako, że nie mam czasu pisać recenzji Minecrafta – gry, na temat której świat po prostu oszalał, postanowiłem przedstawić Wam fragment rozgrywki, czyli to, co w grze jest najlepsze – czysty survival :] Ostatnio wyszła beta MC i gra śmiga online na serwerach Notcha – twórcy gry, więc warto spróbować. Jeżeli nie odpycha Was specyficzna grafika i lubicie od czasu do czasu posłuchać delikatnych dla ucha dźwięków idealnie wkomponowanych w tę epicką przygodę bez zakończenia, to ta gra jest w sam raz dla Was! Ja grałem single i doskonale się bawiłem/bawię.


(…) Zrobiłem sobie kompas\/, który zawsze wskazuje punkt respawnu i tak dotarłem do domciu :^^:

Dołączona grafikaDołączona grafika
^ fajny jest też „złoty zegarek” wskazujący w kopalni czy mamy dzień czy noc.. choć mi tam na dole i tak jest wszystko jedno ;)

Polowanie – wędka jest świetna do polowania: stajemy na brzegu pułapki i zarzucamy wędkę tym samym przyciągając ofiarę do wodnej pułapki. Lepsze to niż łowienie ryb. Okazało się że moja pułapka wraz z ciekami wodnymi jest nad wyraz skuteczna – były chwile kiedy 4 kreatury naraz nią „płynęły” 8)

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafika

Postanowiłem zrobić nową pułapkę, tym razem powietrzną – czyli wielkie ciemne pomieszczenie, gdzie potwory będą się rospawnować i potem spadać przez mały otwór na dół, wprost do mojej wodnej pułapki. Niestety projekt okazał się klapą, gdyż nic się nie chciało respawnować wewnątrz, a prędzej na dachu.. może ze 2 razy coś spadło z góry.. Na zdjęciach jest to wielkie gmaszysko pod samym niebem, tuż nad penthousem, czyli piętro wyżej.

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafika
^zwróćcie uwagę na te wysoko umieszczone drzwi, otóż odkryłem, że bardzo szybko mogę dostać się z penthouse’u na sam dół po prostu skacząc do mojej pułapki wodnej gdyż idealnie amortyzuje upadek – nie tracimy zdrowia i lądujemy jak na poduszce :^^: Powyżej drzwi (ten otwór gdzie pokazuję celownikiem) znajduje się mechanizm spustowy dla ww. pułapki powietrznej – oczywiście gdybym chciał skakać kiedy potwory spadają zastosowałem system zamykanych drzwi zaraz wewnątrz tego otworu, o czym w kolejnym akapicie..

Zastosowałem tam „skomplikowaną mechanikę” – włącznik oświetlenia, wajcha otwierająca drzwi spustowe oraz klapy naciskowe dzięki którym jak idę drzwi się przede mną same otwierają. Warto tylko pamiętać, aby klapy były tylko od wewnątrz, bo w przeciwnym razie drzwi zamiast chronić przed kreaturami będą się przed nimi otwierały, a to nie jest zbyt fajne ;)

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Na sam koniec zbudowałem szklarnię i umieściłem tabliczki:

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Prawdopodobnie zrobię jeszcze bezpieczne, zabudowane połączenie mojego kompleksu ze szklarnią i tunel będzie przechodził przez ten granitowy-fioletowy czworokąt, który miał być portalem do piekła, ale chyba nie działa albo może niewłaściwie go podpalam zapalniczką :hmmm:

Jednym słowem Minecraft jest za***isty!! :klaszcze: Trzeba się będzie teraz pobawić torami i wagonikami, bo stalowych sztabek mam pod dostatkiem :olo: Tylko diamentów mogłoby być więcej na mapie, bo faktycznie kilof zaopatrzony w głownię z diamentów jest praktycznie niezniszczalny!

——————————
kilka pomocnych linków:
http://www.minecraft.net/download.jsp
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Crafting#Basic_Recipes – receptury



UPDATE:
To fakt do dupy ten The Nether :( Aby się tam dostać musicie zrobić portal z obsydianu o blokach 4 na górze i na dole oraz po 5 na bokach (wersja ekonomiczna pozbawiona jest krawędzi jak na screenie poniżej). Nawet jak nie macie diamentowego kilofu, to wystarczy wziąć lawę do wiaderek i wylewać do przygotowanych z kamienia szkieletów, po czym zalać wodą z wiaderka, tylko pamiętajcie aby lać po krawędziach ;P Z samego piekła warto tylko brać ziemię, która raz podpalona zapalniczką pali się w nieskończoność. Można jeszcze zbierać świecące kamienie, ale to wiele zachodu i mało pożytku.


Btw. odkryłem przed chwilą, że gdy posadzimy gałązki z drzew na trawie to wyrastają z tego nowe drzewa!! :shock: :cooo:
+ zdjęcia mojego aktualnego penthausu:

Dołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

UPDATE:

Dobra osiągnąłem to co chciałem w tej grze – połączyłem pułapkę powietrzną z wodną i dorobiłem drugie piętro do powietrznej z dziurą przez którą stwory wpadają piętro niżej i ściągane są nurtem wody do otworu a tam z wodą do pułapki wodnej na dole :^^: jestem za***isty, bo dodatkowo ta powietrzna zdaje egzamin i w jednym momencie naliczyłem w niej 10 stworów!! Zdjęcia:
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

+ filmik:

UPDATE:

Zainstalowałem sobie wczoraj dwa mody:

1 mod to Single Player Commands umożliwiający dodawanie sobie przedmiotów, włączanie wyższych skoków i nieśmiertelności etc. Najfajniejsza jednak opcja to kopiowanie obiektów z gry – np. macie dwa piętra zamku to je kopiujecie i wklejacie wyżej i macie 4 piętra zamku :P Zaoszczędza czas.
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=100267

2 mod to Decaying Leaves powodujący znikanie zielonego buszu z drzew w których wycięliśmy pień. Działa u mnie! :) Świetna sprawa bo do tej pory po pozyskaniu drewna z pnia pozostawała cała sterta liści, które wypadało usunąć ręcznie, także aby zdobyć sadzonki dla nowych drzew. Teraz, po zainstalowaniu moda, po wycięciu pnia liście sam znikają, a na ziemię upadaja sadzonki, co zaoszczędza masę czasu, a wiemy jak krótki jest dzień ;) Podobno przed halloweenowym updatem opcja ta była zaimplementowana w grze, ale Notch z jakichś powodów ją usunął. http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=81808

Link do całego tematu na ww. forum – znajdziecie w nim nowe teksturepacki i owe mody: http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=12352

Instalacja wspomnianych w tym poście przeze mnie modów nie wymaga ściągania jakichś programów typu modloader, tylko podmienia się same pliki. Opis podmiany jest szczegółowo opisany w linkach :)

pozdrawiam,
pit

Advertisements

11 komentarzy

  1. Moja wodna pułapka – od a do z:


  2. Mój nagrany i opisany w tekście domek :)


  3. Poprawiłem mój obsydianowy portal i dostałem się do The Nether.

    Kurde niemal wszystkie moje rzeczy tam straciłem, a najbardziej mi żal mojego diamentowego kilofa :/ W sumie po głębszej eksploracji jedynie fajna jest ta nieskończenie paląca się ziemia, którą można z powodzeniem wykorzystywać w normalnej grze jako wielką pochodnię. Stwory są strasznie wkurzające w piekle, szczególnie te chmurki strzelające fireballami – po którymś starciu z nimi dałem sobie spokój. Natomiast piekielne zombiaki po ubiciu mieczem pozostawiają po sobie już upieczone mięso dzięki czemu są bardziej wydajnie niż świnie :P Poza tym gra się tam strasznie tnie i zawiesza na amen, więc będę tylko od czasu do czasu tam wracał po palącą się ziemię.

    filmik poniżej\/



  4. zrobiłem sobie dzisiaj windy: wylewasz na sam skraj jakiegoś balkonu pojedynczą wodę obudowujesz słup wody szkłem i korzystasz do szybkiego dostania się na dół :^^: Świetna sprawa, bo zbieganie po schodach czy drabina jednak jest nużące, a w „windzie” palce odpoczywają bo jedyne co musisz robić to wysiąść na odpowiednim piętrze (o ile przewidujesz kilka pięter podpiętych do słupa) :P Tlenu spokojnie wystarczy aby nawet z jak największej wysokości dostać się na sam dół – testowałem ile wlezie. Fajna sprawa z tą wodą, ma super właściwości w tej grze – zaobserwowałem to na powolnie spływających zombiakach 8)


  5. Aktualnie używam tego texturepacka – polecam gorąco, bo jest jaśniej w korytarzach pod ziemią i bardziej klimatycznie, szczególnie jak mieszkacie na terenach piaskowych :) (link w opisie filmu na yt)


  6. Dzisiaj nakręciłem i zmontowałem z muzyką pełnometrażowy filmik z mojego Paradise City w nocy i w dzień! Co można zobaczyć ciekawego:
    – Wielką piramidę czyli The Craft Hotel – pełen przepychu i bogactwa, rzeźbiony w złocie przybytek rozpusty
    – Wielkiego obsydianowego Creepera, któremu oczy się świecą jak psu jajca
    – Latarnię morską zasilaną lawą 8)
    – Stylową stację i port imienia Notcha
    – Główny deptak i wiele wiele innych ciekawych rzeczy

    \/



  7. A wczoraj pojeździłem sobie moją kolejką :^^:



  8. Wow, ciekawe to zjawisko ten cały mniecraft, będę się musiał z tym zapoznać :)



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: