h1

Dead Island

23 Wrzesień, 2011


Skończyłem właśnie Dead Island – zajebiesta giera!! Capcom ze swoimi zombiakami może się schować XD

Ogólnie dawno się tak lajtowo nie bawiłem – gra zawiera wszystko co lubię: otwarty świat, masa rzeczy do zrobienia i znalezienia oraz bezstresowy system sejwów, nie to co HL2 na przykład gdzie co kilkanaście sekund robię save. Tutaj nawet te sejwy są bardzo inteligentne np:

Spoiler

Kiedy bijemy się z przemienionym pułkownikiem koleś zabił mnie gdzieś w rogu dachu i odrodziłem się w pomieszczeniu z mnóstwem apteczek, po czym zauważyłem, że połowa ciała pułkownika przenika przez drzwi -> za**bałem go kataną :^^: Gdyby nie ten zaserwowany mi przez konsolę respawn to pewnie jeszcze z pół godziny bym się z nim męczył.

Gra posiada za***isty klimat i w sumie jak dla mnie mogłaby się toczyć tylko w pierwszej lokacji, czyli plaży, bungalowach, latarni etc. Potem w mieście i dżungli klimacior nieco ulotnił się, ale i tak było ok – dżungla przypominała mi Avatara tyle, że tutaj zamiast za niebieskimi ludzikami uganialiśmy się za rozwrzeszczanymi debilami. Co do bugów to jedyny jaki uświadczyłem, to ten z przenikaniem zarażonych przez ściany, co jest szczególnie uciążliwe w więzieniu.  Poza tym jeden tytuł podczas ładowania mapki się rozjeżdżał. Dla aczika na początku gry używałem analogowego sterowania i gdy wbiłem go, to aby oszczędzić mojego pada z powrotem ustawiłem cyfrowy.

Co jest do bani:
– zarażeni – jeszcze nigdy nie słyszałem, aby zombiaki tak szybko biegały
– to, że tak jakby podróżujemy z drużyną, co stoi w sprzeczności z naszymi poczynaniami, bo wszędzie działamy przecież sami, a do rozpuku doprowadził mnie tekst tej czarnej dziewczyny ‚tubylca’ który idzie w dół drogą i mówi: „Chodźcie za mną”, odruchowo oglądam się za siebie i mówię pod nosem „ja pier**olę, przecież tu nikogo więcej nie ma”..
– to, że po napisach końcowych nie można dalej grać tylko od nowa
– że w niektórych miejscach zombiaki respawnują się bez końca bez sensu, co byłoby nawet fajne – nieskończona rozwałka, gdyby nie byli to zarażeni.
– 3 razy wycieczka na komisariat -> 3 razy robienie dokładnie tego samego x_X

Co jest za***iste:
– Zdrowaś Maryjo w kościele
– Flaga Polski wbita w stertę czaszek na wzniesieniu na plaży
– Flaga Polski w ratuszu na dziedzińcu – tam gdzie egzystuje sobie ten wielki związany w kaftan zombiak.
– Otwarty świat, mnogość rzeczy do roboty
– Nieskończona liczba możliwości eksterminacji zombiaków
– Modyfikowanie broni
– Duży wybór broni w tym kilka smaczków jak ta Zeda (z Pulp Fiction).
– Fajne teksty, najczęściej powtarzany to „uwielbiam zapach napalmu o poranku” (Czas Apokalipsy)
– Grafika – czuje się wakacyjne klimaty w pierwszym akcie.
– Furka, jedna z nielicznych ostoja spokoju w grze, czołg do wykaszania zombiaków i mobilna platforma, z której dachu można na spokojnie punktować będąc przykucniętym tabuny zombiaków – polecam do tego wakazaschi, katanę bądź siekierę (nie mylić z Shakirą).

Ani razu w grze nie wykorzystałem furii i nawet nie wiem jak się włącza?? Myślałem, że gra z czasem sama mi powie co trzeba zrobić :cry:
Licznik gdy skończyłem grę wynosił 40h z groszami 8)

Klika fotek:
(pierwsze są drzwi, które opisałem w spoilerze, potem pomieszane miejsca z flagą Polski z sekretnym schematem i na końcu moja ulubiona groń)
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Dumny z siebie jestem bo przypadkiem gdzieś znalazłem chyba w supermarkecie złotą czaszkę i potem przypadkiem w kanałach natknąłem się na miejsce gdzie ją nasadzić o^o, co dało mi schemat developerskiego ulepszenia.. takie sobie.

Grę gorąco polecam Dodany obrazek

pozdr,
pit

Skomentuj

