h1

Forza 3

15 Sierpień, 2012

Praktycznie skończyłem Forzę 3 – imo najlepszą samochodówkę w jaką grałem do tej pory.. no może obok TDU2 ;)

Kilka lat temu w czytniku kręciła się Forza 2, ale w pewnym momencie byłem nią zbyt znudzony, aby kontynuować rozgrywkę, toteż z niemałą obawą sięgnąłem po 3 – nie chciałem przeżyć deja vu. Jakież było moje zdziwienie gdy okazało się, że odsłona 3 nie tylko mnie wciągnęła po uszy, ale w dodatku zachwyciła stylem jazdy, świeżością i grafiką.

(^obrazek w naturalnych rozmiarach: http://i.imgur.com/gecWg.jpg )

Zacznijmy jednak od początku, czyli stylu jazdy. Furki już nie są kartonowymi pudłami, które mają tendencję do wypadania z trasy. Tutaj doskonale czuć auto i nawet zdobycie aczika za 100.000 punktów driftu nie nastręcza wielu problemów. Wybieramy Fujimi Kaido, bmkę i siepiemy rękawy. W tym momencie warto wspomnieć o świeżości. Otóż mamy tryb driftu włączany krzyżakiem klikając przycisk po lewej. Dzięki temu w każdej chwili i w każdym wyścigu możemy przejść do naliczania punktów za drift, a jak zakręt nam się nie uda, to cofamy czas(!!) i próbujemy wejść w niego jeszcze raz – do skutku, aż będziemy w pełni zadowoleni z efektu. Cofanie czasu to świetna sprawa, bo zaoszczędza go w rl, szczególnie w wyścigach gdzie mamy 12 okrążeń i popełnimy pod koniec błąd. W dwójce powtarzanie takich zawodów kosztowało mnie masę utraconych nerwów – tutaj odczuwamy emocje, ale tylko w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Ostatnim elementem jest grafika. Niewiele różni się od TDU2, ale już w porównaniu do Forzy 2 odczuwa się wyraźny przeskok. Samochody są prześliczne i menu gry nie wydaje się tak sterylne jak poprzednio. W tle możemy pooglądać zbliżenia na aktualnie używany samochód, a wszystkie opcje i ekrany są niezwykle intuicyjne.

(^obrazek w naturalnych rozmiarach: http://i.imgur.com/6ym1s.jpg )

Zapomniałem wspomnieć, że gra podzielona jest na sezony, ostatni aczik jest za sezon 6, gdzie głównie jeździmy autami z klasy R1. Natomiast zawsze mamy do wyboru 3 imprezy: jedna odblokowuje nam nowe tory i zazwyczaj ścigamy się 1vs1. Drugie zawody to główna oś gry i są najlepiej punktowane/opłacane. Najczęściej odblokowujemy w nich wyższą klasę pojazdów. Trzecie to zawody dedykowane – producentów lub terytorialne np. furek pochodzących z Japonii. Warto dodać, co też jest nowością, że w trakcie wyścigów przygrywa nam muzyka, czego szczególnie brakowało mi w 2. Każdy ukończony wyścig dodaje nam punkty doświadczenia (maks 50 poziom) oraz zwiększa poziom pojazdu (maks 5) przy opkazji odblokowując zniżki na części u danego producenta.

Na koniec garść filmików z driftu:

Fujimi Kaido  – Full Circuit – 16,42 km
BMW M3 E92

Widok z perspektywy widza:
part 1 –
part 2 –

Widok z mojej perspektywy, czyli kamera nad samochodem:
part 3 –
part 4 –

(źródło >obrazka<)

pozdr,
pit

3 komentarze

  1. Wygląda to naprawdę nieźle, muszę spróbować


  2. Polecam Forzę Horizon, zajebiście się bawiłem – najlepsza ścigałka ostatnich lat :)


  3. Co za bryka! :D



Skomentuj

