h1

Fallout: New Vegas DLC

10 Styczeń, 2014

fallcpn
Ok przed chwilą zrobiłem ostatniego aczika *** Gun Runners i mam calaka :) Poniżej znajdziecie moje wrażenia z gry + kilka porad do dodatków. Zapraszam :)

Dodatki znalazłem w wersji gry na Xboxa360 o nazwie Ultimate Edition. Co ciekawe już zaraz po premierze scalakowałem podstawkę, a moją recenzję możecie znaleźć na cpn tutaj i potem mniej więcej kilka miesięcy temu znalazłem wersję ostateczną ze wszystkimi dodatkami, której nie omieszkałem nie kupić :) Tak samo zresztą miałem z Falloutem 3.

fallnv
Cóż mogę powiedzieć? Wyzwania jakie dostajemy wraz z DLC jak i same DLC dają drugie tyle radochy co podstawka. Spędziłem wraz z nimi masę czasu. Ciężko mi wybrać najlepszy dodatek, gdyż każdy jest inny i gdybym miał uszeregować w rankingu, to:

Lonesome Road > Old World Blues > Dead Money > Honest Hearts

Dlatego zacznijcie przygodę od najłatwiejszego i najnudniejszego jak dla mnie Honest Hearts, potem zróbcie Old World Blues, bo w nim znajdziecie smaczki wytłumaczone w Dead Money, a Lonesome Road to już wisienka na torcie – najtrudniejsi przeciwnicy szczególnie w lokacji The Courier’s Mile, gdzie w dodatku non stop jesteśmy poddani napromieniowaniu i atakowani przez Deathclawy, wciągająca fabuła i sporo kasy do uzbierania. Co natomiast jest kwintesencją Lonesome Road, to  masa szukania Warheadów czyli głowic atomowych oraz wędrówka przez kilka świetnych i pełnych wielu ukrytych skrzyń lokacji. Mi się udało wszystkie głowice znaleźć samemu liżąc ściany, to samo z częściami do robota ED-E. Natomiast w Old World Blues znaleźć można najfajniejszą mówiąca zbroję Stealth Suit Mk II, czyli odpowiednik Medic Power Armora z Fallouta 3, którego mi bardzo brakowało w podstawce New Vegas.

gun runners
Poza aczikami związanymi z ww. dodatkami są też osiągnięcia dotyczące minidodatku Gun Runners. Pamiętajcie aby wykonać je dopiero po ukończeniu głównych DLC, bo wymagają wysokich statystyk i umiejętności! Ciężko się zdecydować które 3 wyzwania wybrać z każdej kategorii czyli *, **, *** gwiazdek. Oto moja podpowiedź:

Dla jednej gwiazdki (*):
A Slave Obeys – Kill Mr. House with a 9 iron or Nephi’s golf driver.
Benefit Or a Hazard – Kill Robots with 5.56mm pistol (GRA). – zobacz ostatnie wyzwanie *** gwiazdkowe. \/
Ne Ne Ne Ne… – Cripple Right Arms with Shotguns.
*You Don’t Belong In This World! – Kill Abominations with Katanas, Dynamite, Machetes, Throwing Spears, Throwing Knives, and Throwing hatchets. – co jest dziecinnie proste, jeżeli posiadacie Animal Friend perk na poziomie II, to bierzecie Katanę i idziecie pod Morning Star Cavern gdzie dokonujecie rzeźni :D
*jeżeli gdzieś zgubiliście 9 iron lub kij golfowy.

Dla dwóch gwiazdek (**):
Even a God-King Can Bleed – Cripple Caesar’s head with Throwing Spears.
Historical Propriety – Kill Caesar with a Knife or Combat Knife.
Talk About Owned – Kill Benny with his own gun, Maria.
Wszystko to można wykonać za jednym razem. Podróżujemy do Cottonwood Cove wyposażeni w kilka Throwing Spears, które można pozyskać zabijając lub okradając członków Legionu lub można je kupić, na pewno gdzieś je znajdziecie, zwykły nóż oraz amunicję 9mm do Marii – broni Benny’ego, którą mu zakosimy ;) Gdy dotrzemy do Fortu, zostanie nam wszystko zabrane więc kradniemy kluczyk, otwieramy skrzynie przy bramie, zabieramy wszystko co nasze i zaczynamy rozwałkę w celu dotarcia do Cezara. Może nam w tym pomóc ED-E. Należy go jednak zostawić przed namiotem Cezara, do którego lepiej wejść mając pełny pasek życia. Już na samym wstępie rzucamy w głowę Cezara włócznią, jak za pierwszym razem się nie uda, to za drugim, ale tak aby go nie zabić. Gdy zdobędziemy wyzwanie musimy najlepiej z Brush Guna dla wyzwania *** gwiazdkowego pozabijać wszystkich jego pomocników, bo są w masie skuteczni przeciwko nam, potem na sam koniec zostawiamy sobie samego Cezara, którego tniemy nożem do skutku. W trakcie walki postarajcie się nie uszkodzić uwięzionego Benny’ego. Wskakujemy na stół stojący za jego plecami, kucamy, bierzemy Stealth Boya i save game. Próbujemy mu ukraść Marię – mi za 3 loadem się udało. Następnie strzelamy zdrajcy w głowę. Jeżeli nie mamy amunicji do Marii, a ukończyliśmy Lonesome Road to ED-E dzięki wbudowanemu stolikowi do wyrabiania naboi pozwoli nam stworzyć ją z innego kalibru. Tym sposobem achievement za ** jest nasz : ]

Dla trzech gwiazdek (***):
Against All Tyrants – Kill any named Legion members with Hunting Revolvers, Ranger Sequoias, Brush Guns, Service Rifles, Hunting Rifles, or Cowboy Repeaters. – polecam Brush Gun, który można kupić w sklepiku Gun Runners i pamiętajcie, że „named Legion member” to taki, który nazwany jest swoim własnym szczególnym imieniem np. Alexus. Jeżeli nie macie wystarczającej ilości amunicji aby wszystko co się rusza należące do pomiotu Cezara wybić z tej broni co do nogi, to walcie z czego chcecie, a Brush Gun zostawcie sobie na tych wyjątkowych. Uważajcie też na ED-E, który po powrocie z Lonesome Road ma skuteczną broń i może ukatrupić waszego rodzynka zanim Wy to uczynicie, a jest ich tak mało, że każdy jest ważny! Kilku znajdziecie w Cottonwood Cove, The Fort, Namiocie Cezara oraz w Techatticup Mine. Tych kilka lokacji do spenetrowania powinno wystarczyć w celu zaliczenia tego wyzwania.
Deathclaw Pro Hunter – Kill adult Mojave Wasteland Deathclaws with .22 Pistols, Switchblades, Boxing Tape, Recharger Rifles, or Dynamite.- Kupujemy minimum 5 lasek dynamitu, Plasma Defender, Sniper Rifle i idziemy do Quarry Junction, ale bardzo ostrożnie. Wspinamy się na zbocze przy samym wejściu do kopalni, w taki sposób, aby trafione Szpony Śmierci nas nie dosięgły. Pamiętajmy aby z dala od tego miejsca pozostawić kompanów, żeby nie brali udziału w walce! Poniżej znajdują się screeny gdzie jest wspomniane przeze mnie miejsce:

junction

junction2
Kucamy i rozpoczynamy ostrzał Szponów w celu osłabienia ich do 2 kresek życia. Plasma Defender doskonale sobie z tym radzi, natomiast snajperką sobie pomagamy. Bestie zazwyczaj tkwią w tym samym miejscu, ewentualnie przechadzają się po okolicy. 2 Deathclawy znajdują się po prawej stronie od widocznej na zdjęciu koparki, a inne 2 w pobliżu pasa transmisyjnego. Gdy już będą osłabione schodzimy ostrożnie na dół i załatwiamy dynamitem najpierw te przy koparce. Następnie z tego miejsca lub schodząc całkowicie na dół zabijamy pozostałe dwa. Ważne jest aby za daleko nie wchodzić w lokację, bo możemy rozjuszyć pozostałe Szpony. W ten sposób zabiliśmy 4. Potrzeba 5, więc kierujemy się do Primm Pass aby zabić ślepego Deathclawa, co jest już banalnie proste. Należy cały czas skradając się dotrzeć do Harper’s Shack i idąc klifem za jego plecami dojść do kanionu z wypoczywającą ofiarą. Strzały z broni oraz dynamit nie są w stanie w tym miejscu zwabić znajdujących się nieopodal Szponów, które nie są wliczane do wyzwania.
Man-Machine Interface – Kill Mojave Wasteland Mr. Gutsys and Sentry Bots with Brass Knuckles, Spiked Knuckles, Tire Irons, and Lead Pipes.- polecam Spiked Knuckles, które łatwo kupić w Gun Runners i są skuteczniejsze od Tire Irons. Sentry Boty możemy wyłączyć w specjalnym pokoju w bunkrze ukrytym pod Fortem Cezara i potem każdego oddzielnie ukatrupić, a jest tam ich kilka. Resztę w New Vegas Steel oraz całą masę w lokacji z rozbitym Vertibirdem. „The Mr. Steels respawn every four in-game days. (źródło)”
____________________

lonesome

To tyle jeżeli chodzi o wyzwania, natomiast teraz kilka porad do DLC. Pamiętajcie aby do każdego z nich „wchodzić” nago, czyli bez zbroi i broni, bo wszystko zdobędziemy na miejscu i to unikatowe, a szkoda cennego miejsca w ekwipunku na rzeczy, które możemy znaleźć w podstawce. Porady uszeregowałem względem jakości dodatków, a nie kolejności ich wykonywania, o której na początku recenzji wspomniałem.

Lonesome Road
– w tej lokacji można pozyskać masę broni, którą warto spieniężyć. Jak szybko się dowiecie dodatek ten dysponuje specjalnymi dyspenserami odblokowywanymi przez ED-E. Limit kasy to 6 tysięcy na jeden dyspenser co jest dosyć mało. Warto jednak wiedzieć, że po jakimś czasie kasa ta się odnawia, szczególnie szybko co może być też bugiem, w urządzeniu znajdującym się w bunkrze Ulyssesa. Jednak jeżeli pomimo tego dostępne środki wynoszą „0 kapsli”, warto kupić kilka rozszerzeń do Red Glare lub naramiennego miniguna SMMG, które kosztują sporo bo 16-12 tysięcy kapsli, ale nic nie ważą i łatwo je z pewną małą stratą sprzedamy w normalnej grze na pustyni Mojave.
– warto znaleźć wszystkie upgrade’y do ED-E, bo potem nasz robot z podstawki przejmie je i będzie naszym podręcznym naprawiaczem broni, dostawcą amunicji i przenośnym crafting table.
– szukać Warheadów możecie z powodzeniem sami, co daje masę satysfakcji. Tym bardziej, że możemy wracać do wcześniej odwiedzonych lokacji. Najlepiej ich szukać w nocy, bo delikatnie świecą i zwracać uwagę na promieniowanie, które emitują. W odkrytej pod koniec gry lokacji The Courier’s Mile są chyba ze 3 lub 4, a w Bunkrze Ulyssesa 8?
– dobrze jest nakierować ostateczną rakietę na Legion lub NCR, gdyż działanie to odkrywa nam dodatkowe lokacje w podstawce czyli Dry Wells lub Long 15, z tym że wydaje mi się, że ta ostatnia, związana z NCR, ma fajniejsze itemy.
Red Glare jest imo najlepszą bronią w grze i zużywa lekkie Rakiety, które możemy zdobyć w podstawce przerabiając Missile, czyli pociski do wyrzutni rakiet.
– W Lonesome Road znajdziecie mnóstwo paczek z jedzeniem MRE – warto je zbierać, bo skutecznie niwelują głód.
– Nagrodą za ukończenie dodatku jest strój kuriera pozwalający nosić dodatkowe 25lb sprzętu.

odl
Old World Blues

– O Stealth Suit Mk II już wspominałem na wstępie. Jest to według mnie najfajniejsza zbroja w grze. Przypomina Medic Power Armor z Fallouta 3, tyle że zamiast męskiego głosu mamy żeński. Jest też bardziej zabawna, szczególnie w momencie kiedy nic się nie dzieje, a komputer rzuca hasło informujące o walce :)
– Warto poznajdywać wszystkie rozszerzenia do sprzętów domowych znajdujących się w naszym apartamencie, bo np. Auto-Doc daje dwa fajne perki, a dyspenser zamienia Pre-War Booki w czyste książki, które możemy skraftować w Skill Booki.
– Na skorpiony najlepsza jest Protonic inversal axe.
– Natomiast z Sonic Emitterów ze wszystkich wersji imo najskuteczniejszy w walce jest revelation, bo możemy stosować go na żywe jak i syntetyczne organizmy.
– Godna znalezienia w tym dodatku jest lepsza i cichsza od Gobi wersja snajperki czyli Christine’s CoS silencer rifle, którą muszę przyznać bardzo często używałem.
– Warto 2 razy przekroczyć granice mapy oraz w jednej z lokacji pozabijać Cazadory.
– Na koniec otrzymamy przenośnik pozwalający nam w każdej chwili teleportować się do Big Empty więc nie stresujcie się, że za dużo sprzętu pozostało w szafkach i skrzyni :)

sierra
Dead Money
– Już na wstępie pragnę Wam zwrócić uwagę abyście obejrzeli filmiki na yt dotyczące znalezienia Snow Globe’a, gdyż jak skończycie dodatek nie będziecie mieli możliwości do niego powrócić.
– Po pokonaniu Elijaha będziecie mogli jeszcze zajrzeć do wielu lokacji w grze, aż do chwili przekroczenia bramy wyjściowej.
– Niestety w tym dodatku nie posiadamy miejscówki z łóżkiem i skrzyniami do przechowywania zdobytego lootu.
– Aby zabić przeciwników celujcie im od razu w głowę, nieważne z jakiej broni. Jeżeli macie dobre statystyki to bardzo często zabijecie ich poprzez rozwalenie głowy już pierwszym lub drugim strzałem. Jeżeli nie, pamiętajcie aby dobić ich strzałem w głowę gdy leżą na ziemi.
– Skuteczne są granaty.
– Warto maczać włócznie w truciźnie z czerwonej chmury kraftowanej w workbenchu. Włóczni jest dużo, o wiele więcej niż amunicji do broni palnej.
– Ilością Sierra Madre Chipsów też się nie przejmujcie, znajdziecie ich o wiele za dużo w grze.
– Nie warto zabierać sztabek złota, bo są bardzo ciężkie. Lepiej cenne miejsce w ekwipunku wypełnić unikalną bronią, tym bardziej, że aby uciec z bunkra nie można być przeładowanym, bo czasu nie jest zbyt wiele.
– Można unikać czerwonej chmury, ale często w niej ukryte są przejścia, jak i cenny loot.
– Natomiast na pewno warto unikać hologramowych strażników wrogich graczowi – ewentualnie usuwać ich projektory poukrywane w różnych przejściach.
– Do megafonów można strzelać, ale niektórych nie da się rozwalić. Czasami da się wyłączyć wszystkie w danym pomieszczeniu lub okolicy hakując komputer.
– W dodatku tym możemy znaleźć podobną zbroję do opisywanej w Old World Blues Stealth Suit, ale nie posiada ona tak unikalnych właściwości co Mk II.

snow

Honest Hearts
– Na temat tego dodatku najmniej mogę Wam poradzić, bo jest najprostszy.
– Nie próbujcie ratować drużyny na początku, bo jej śmierć jest oskryptowana.
– Także tutaj nie mamy własnego pokoju ze skrzyniami, w których moglibyśmy chować nasze drobiazgi.
– Warto mieć Animal Friend perk bo Bighorners nas nie atakują, a stanowią bardzo ważny element gry.
– Niestety perk ten z tego co pamiętam nie skutkował na tutejsze Yao guai.
____________________

To by było wszystko co chciałem Wam przekazać w moim poradniku. Zapomniałem wspomnieć jeszcze o Courier’s Stash, które dodaje nam już na stracie kilka fajnych przedmiotów do ekwipunku jak na przykład unikalną Mercenary’s grenade rifle. Brakuje mi dodatku takiego jak Point Lookout z Fallouta 3, bo tam kondensacja klimatu była jednak największa, ale cóż nie można mieć wszystkiego :) Tutaj dodatki są ze sobą połączone wspólną historią i smaczkami, np. stosem obręczy znalezionych w Big Empty, czy bohaterami. Na pewno warto czytać liczne notatki i lizać ściany, aby poznać wszystkie tajemnice uniwersum.

Moja ocena Fallout: New Vegas Ultimate Edition : 10/10
pozdr
pit :)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: